fbpx

Program nauczania I - III

Nasza szkoła ma spójną koncepcję wychowawczo dydaktyczną i organizacyjną, która obejmuje nie tylko lekcje, ale również zajęcia dodatkowe, wolontariat, działania inspirowane przez uczniów oraz czas wolny spędzany w szkolnym klubie. Naszym głównym celem jest łagodne wprowadzanie dzieci w świat wiedzy, przy czym priorytetem kadry jest indywidualne wspomaganie dziecka we wszystkich aspektach rozwoju, takich jak intelektualny, emocjonalny, społeczny, etyczny, fizyczny i estetyczny.

Jednocześnie dążymy do ukształtowania systemu wiedzy i umiejętności potrzebnych młodemu człowiekowi do poznawania i rozumienia świata, radzenia sobie w codziennych sytuacjach oraz kontynuowania nauki w klasach IV-VIII szkoły podstawowej. Ważne jest dla nas odkrywanie mocnych stron uczniów, rozwijanie ich talentów i
tworzenie odpowiednich warunków do tego celu.

Najlepiej dostosowany do możliwości i zdolności edukacyjnych uczniów program w klasach I III obejmuje:

  • Edukację wczesnoszkolną w zakresie edukacji polonistycznej,
    matematycznej, przyrodniczej, społecznej, technicznej, plastycznej i
    zdrowotnej, realizowaną z wykorzystaniem różnorodnych metod i narzędzi
  • Rozszerzony zakres nauki języka angielskiego 10 godzin, z dwoma
    godzinami poświęconymi nauczaniu przedmiotowemu (matematyka i nauki
    przyrodnicze)
  • Szkołę leśną jako autorski program nauki w terenie
    Warsztaty umiejętności społecznych
  • Edukację czytelniczą poprzez spotkania z książką
  • Warsztaty integracyjne dla klas I
  • Pozytywną dyscyplinę
  • Kompetencje przyszłości
  • Wychowanie fizyczne (program rozszerzony)
  • Plastykę
  • Muzykę
  • Informatykę
  • Projekty klasowe
  • Imprezy i uroczystości szkolne
  • Spotkania ze sztuką i nauką
  • Wycieczki edukacyjne (dodatkowo płatne)
  • Wyjazdy integracyjne Zieloną Szkołę, Białą Szkołę (dodatkowo płatne).

Program języka angielskiego

Najlepiej dostosowany do możliwości i zdolności edukacyjnych uczniów program w klasach I III obejmuje:

  • Już od I klasy nauczanie przedmiotowe w języku angielskim. Korzystamy z materiałów do nauki przedmiotów ścisłych Cambridge Primary Science i Mathematics oraz Macmillan Science i Mathematics, które stanowią pomost pomiędzy standardowym nauczaniem przyrody i matematyki jako odrębnego przedmiotu a zintegrowanym nauczaniem językowo-przedmiotowym (CLIL). W zakresie kształcenia kulturowego i literackiego CLIL jest realizowany na podstawie materiałów przygotowanych przez naszych nauczycieli
  • Już od II klasy wspieramy dzieci w nauce czytania i pisania metodą glottodydaktyczną (synthetic phonics). Korzystamy z materiałów wydawnictwa Usborne, Oxford Floppy’s Phonics Sounds and Letters oraz z wielu materiałów własnych przygotowanych przez nauczycieli języka angielskiego.
  • Już od III klasy prowadzimy zajęcia storytelling oparte o klasykę literatury dziecięcej. Młodsi uczniowie zapoznają się między innymi z Misiem Paddingtonem, niesforną Goldilocs, czarownicą Winnie the Witch czy wieloma bohaterami bestsellerowych pozycji Julii Donaldson. Starsi uczniowie na podstawie tekstów kultury tworzą własne wersje, korzystając z różnych środków przekazu, takich jak formy teatralne czy narzędzia multimedialne, oraz przetwarzają popularne teksty za pomocą parodii lub
    trawestacji. 

Lektorzy pracują z uczniami metodą immersji językowej. Jej istotą jest „zanurzanie” dziecka w języku obcym, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, mówienia oraz wprowadzanie szerokiego zasobu słownictwa. W praktyce oznacza to, że zarówno w trakcie zajęć lekcyjnych, jak i podczas przerw, zajęć dodatkowych i wycieczek nauczyciele komunikują się z uczniami wyłącznie w języku angielskim. 

Dodatkowe zajęcia w języku angielskim dostępne są dla zainteresowanych uczniów również w czasie pozalekcyjnym. Zapraszamy na popołudniowe spotkania z książką czy warsztaty rękodzieła artystycznego prowadzone po angielsku.

Standardy ochrony małoletnich