Program nauczania I - III
Nasza szkoła ma spójną koncepcję wychowawczo dydaktyczną i organizacyjną, która obejmuje nie tylko lekcje, ale również zajęcia dodatkowe, wolontariat, działania inspirowane przez uczniów oraz czas wolny spędzany w szkolnym klubie. Naszym głównym celem jest łagodne wprowadzanie dzieci w świat wiedzy, przy czym priorytetem kadry jest indywidualne wspomaganie dziecka we wszystkich aspektach rozwoju, takich jak intelektualny, emocjonalny, społeczny, etyczny, fizyczny i estetyczny.
Jednocześnie dążymy do ukształtowania systemu wiedzy i umiejętności potrzebnych młodemu człowiekowi do poznawania i rozumienia świata, radzenia sobie w codziennych sytuacjach oraz kontynuowania nauki w klasach IV-VIII szkoły podstawowej. Ważne jest dla nas odkrywanie mocnych stron uczniów, rozwijanie ich talentów i
tworzenie odpowiednich warunków do tego celu.
Najlepiej dostosowany do możliwości i zdolności edukacyjnych uczniów program w klasach I III obejmuje:
- Edukację wczesnoszkolną w zakresie edukacji polonistycznej,
matematycznej, przyrodniczej, społecznej, technicznej, plastycznej i
zdrowotnej, realizowaną z wykorzystaniem różnorodnych metod i narzędzi - Rozszerzony zakres nauki języka angielskiego 10 godzin, z dwoma
godzinami poświęconymi nauczaniu przedmiotowemu (matematyka i nauki
przyrodnicze) - Szkołę leśną jako autorski program nauki w terenie
Warsztaty umiejętności społecznych - Edukację czytelniczą poprzez spotkania z książką
- Warsztaty integracyjne dla klas I
- Pozytywną dyscyplinę
- Kompetencje przyszłości
- Wychowanie fizyczne (program rozszerzony)
- Plastykę
- Muzykę
- Informatykę
- Projekty klasowe
- Imprezy i uroczystości szkolne
- Spotkania ze sztuką i nauką
- Wycieczki edukacyjne (dodatkowo płatne)
- Wyjazdy integracyjne Zieloną Szkołę, Białą Szkołę (dodatkowo płatne).
Program języka angielskiego
Najlepiej dostosowany do możliwości i zdolności edukacyjnych uczniów program w klasach I III obejmuje:
- Już od I klasy nauczanie przedmiotowe w języku angielskim. Korzystamy z materiałów do nauki przedmiotów ścisłych Cambridge Primary Science i Mathematics oraz Macmillan Science i Mathematics, które stanowią pomost pomiędzy standardowym nauczaniem przyrody i matematyki jako odrębnego przedmiotu a zintegrowanym nauczaniem językowo-przedmiotowym (CLIL). W zakresie kształcenia kulturowego i literackiego CLIL jest realizowany na podstawie materiałów przygotowanych przez naszych nauczycieli
- Już od II klasy wspieramy dzieci w nauce czytania i pisania metodą glottodydaktyczną (synthetic phonics). Korzystamy z materiałów wydawnictwa Usborne, Oxford Floppy’s Phonics Sounds and Letters oraz z wielu materiałów własnych przygotowanych przez nauczycieli języka angielskiego.
- Już od III klasy prowadzimy zajęcia storytelling oparte o klasykę literatury dziecięcej. Młodsi uczniowie zapoznają się między innymi z Misiem Paddingtonem, niesforną Goldilocs, czarownicą Winnie the Witch czy wieloma bohaterami bestsellerowych pozycji Julii Donaldson. Starsi uczniowie na podstawie tekstów kultury tworzą własne wersje, korzystając z różnych środków przekazu, takich jak formy teatralne czy narzędzia multimedialne, oraz przetwarzają popularne teksty za pomocą parodii lub
trawestacji.
Lektorzy pracują z uczniami metodą immersji językowej. Jej istotą jest „zanurzanie” dziecka w języku obcym, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, mówienia oraz wprowadzanie szerokiego zasobu słownictwa. W praktyce oznacza to, że zarówno w trakcie zajęć lekcyjnych, jak i podczas przerw, zajęć dodatkowych i wycieczek nauczyciele komunikują się z uczniami wyłącznie w języku angielskim.
Dodatkowe zajęcia w języku angielskim dostępne są dla zainteresowanych uczniów również w czasie pozalekcyjnym. Zapraszamy na popołudniowe spotkania z książką czy warsztaty rękodzieła artystycznego prowadzone po angielsku.